نمونه دفاتر دانش آموزي سال جديد

.

 

 

 

 

اطلاعیه شماره 1

والدین محترم می توانند جهت ثبت نام فرزندان خود بعداز موفقیت در آزمون ورودی فرم ثبت نام تکمیل فرمایند ضمنا ایام حضور ستاد ثبت نام روزهای زوج از ساعت 9 الی 12 می باشد

شماره تلفن تماس 09183183200

ستاد ثبت نام مجتمع  آموزشی کوثر

اطلاعیه شماره 2

والدین محترم از 16خرداد به بعد منتظر پیامک ما در خصوص دریافت کارنامه باشید

معاونت آموزشی

خدايا! شكر كه تو را حدي برايت متصور نيست

سپاس تو را كه بي نهايت مهرباني و بي شمار پاك. خدايا! حمد و سپاس از آن توست كه محيطي بر تمام عالم و تو تكيه گاهي بر تمام موجودات. خداوندا! بنده اي هستم سراپا تقصير كه وجودم بر محور حيات در محاصره پيكانهاي شياطين است. خدايا! دستم را بگير كه من كسري ازتوأم و وجودم ازآن توست و همه مرا به نام تو مي شناسند كه من مشتقي از حد بي انتهاي توام. پروردگارا! ببخشاي مرا آن لحظه كه من بر عمودي غيراز تو تكيه ميكنم و همه ستون ها ناپايدارند وقتي تو نباشي. بارالها! نمي خواهم فقط محيط زندگي ام از نام و ياد تو پر شود كه من طالب آنم كه مساحت وجودم از تو پر شود. معبودا! تو آن قدر گويايي كه من از وصف تو ناتوانم بند بند وجودم از شعاع نور توست كه گرم و روشن مي شود. من مي خواهم به تو برسم بدون آن كه لحظه اي بيم تقسيم و ترديد داشته باشم. بارالها! قلبم از فرآورده هايي انباشته شده كه گاه تراكمي از نادرست هاست. خدايا! من چون مثلثي هستم كه مي خواهم زاويه كارهايم قاﺋﻢ به وتري باشد كه نام تو بر تارك آن نقش بسته باشد. خدايا ! مي خواهم از ۱۰۰ درصد زندگي تو آن را پر كني وقتي تقسيم مي كنند تو باشي وقتي جمع مي شوم تو شوي و آن گاه كه مرا ضرب مي كنند حاصل آن تو يعني بي نهايت باشي اما مباد آن لحظه كه منهاي تو باشم. خداوندا! آن روز را برسان كه روح و جسم در تقارن هم و در موازي دستورات تو باشد. بارالها! در روز معاد ترازوي اعمال مرا آن سان كن كه كفه خوبي هايش ولو به ذره اي سنگين تر از اعمال ناشايستم باشد. پروردگارا! مرا كمك كن، قلبم و جانم آن قدر وسيع شود كه هكتار هكتار آن را بذر دوستي بكارم و مهرباني درو كنم. خداوندا! تمام اعمال نيكم را به توان (n) برسان خدايا مرا ببخشاي و در دايره زندگي مرا حيران خودت كن! آمين يا رب العالمين

اطلاعیه شماره 3

به منظور رفاه والدین شهریه سال جدید طبق سنوات قبل بصورت قسطی دریافت خواهد شد جهت اطلاع بیشتر به معاونت اداری مالی مراجعه شود

ستاد ثبت نام مجتمع  آموزشی کوثر

 

 

 

 

 

                                                                                       

                                   

 

 

به نام خداوند جان و خرد

 

امروزه مدیریت یک علم است، مدیریت خوب «Good Management» برنامه ریزی خوب «Good Planning» را به دنبال دارد برای موفقیت در مدیریت باید از راهکار های برتر و متعالی از طریق مشاوره و همفکری افراد متعهد و متخصص بهره جست و راهکار یعنی یافتن یک فرمول مناسب برای حل مشکلات در عرصه های گوناگون، و این فرمول می تواند تبلور خلاقیت ما باشد، خلاقیتی که از الهامات درون ما پدید می آید و با اعتقادات ایمانی و علمی مان آمیخته شده و چون عاملی برای تحقق هدفی مثبت می شود خیر و برکت آن به دیگران منتقل می گردد امید آنکه خداوند مهربان همواره توفیق خیر رساندن به فرزندان این دیار پاک را با اعمال مدیریت های خوب و صحیح به ما عنایت فرماید.

                                                      مهدی قربانی

                                    مدیر دبستان و پیش دبستانی کوثر بهار

 

 

      روش های درس خواندن صحیح برای رسیدن به موفقیت

همه ما از معلم و پدر و مادر و … دائما میشنویم که “درس بخوان!” ولی هیچکس به ما نمیگوید که چکونه درس بخوانیم و مطالعه کنیم تا ضمن آنکه از درس خواندن لذت بیشتری ببریم بازدهی بیشتری نیز داشته باشیم . براستی چگونه بایستی درس خواند؟ بسیاری از دانش آموزان و یا حتی دانشجویان میگویند که دیگر حوصله خواندن را ندارند. واقعیت این است که اکثر افراد ، روش صحیح مطالعه را نمیدانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم هرگز چگونه درس خواندن را یاد نمیدهند. در زیر به مهمترین روشهای مطالعه صحیح و موثر می پردازیم . آنها را با دقت به خاطر بسپارید و برای یکبار هم که شده اجرا کنید شیوه صحیح مطالعه ، چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد: زمان مطالعه را کاهش میدهد.1 - میزان یادگیری را افزایش میدهد.2 مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر میکند.3 به خاطر سپاری اطلاعات را آسان تر می سازد.4 برای داشتن مطالعه ای فعال و پویا ، نوشتن نکات مهم در حین خواندن ضروری است تا برای مرور مطالب ، دوباره کتاب را نخوانده و در زمانی کوتاه از روی یادداشت های خود ، مطالب را مرور کرد. یادداشت برداری ، بخش مهم و حساس از مطالعه است که باید یه آن توجهی خاص داشت ؛ چون موفقیت شما را تا حدود زیادی تضمین خواهد کرد و مدت زمان لازم برای یادگیری را کاهش خواهد داد . خواندن بدون یادداشت برداری یک علت مهم فراموشی است

 

سخنان بزرگان

كسي را كه علم از او مي‌آموزيد محترم داريد و كسي را كه علم بدومي‌آموزيد محترم داريد .

حضرت محمد (ص)

جنبندگان زمين ماهي‌هاي درياها و هر كوچك و بزرگي در زمين خدا و آسمان او براي معلم خوبي‌ها استغفار مي‌نمايند.

امام صادق (ع)

با آن كس كه تو را سخن آموخت به درشتي سخن مگو و با كسي كه راه نيكو سخن گفتن به تو آموخت لاف  بلاغت مزن.

حضرت علي (ع)

دانش خود را به ديگران آموزش ده و دانش ديگران را بياموز چه علم خود را انفاق كرده‌اي و آنچه را نمي‌داني آموخته‌اي.

امام حسن (ع)

مردي را كه آماده آموختن است تعليم ندادن، انساني را به هدر دادن است، مردي را كه آماده آموختن نيست تعليم دادن، سخن به هدر دادن است، خردمند نه انسان را به هدر مي دهد و نه سخن را.

كنفوسيوس

هرگز به كودك تان نگوييد پيشه آينده اش چه باشد. همواره به او ادب و ستايش به ديگران را آموزش دهيد، چون با داشتن اين ويژگيها هميشه او نگار مردم و شما در نيكبختي خواهيد بود و اگر اين گونه نباشد، هيچ پيشه اي نمي تواند به او و شما بزرگواري بخشد.

اُرد بزرگ

آموزش احمقها به همان اندازه بي نتيجه است كه بخواهيم با صابون، ذغال را سفيد كنيم.

 

 

كيتز

ماچيزهايي را آموزش مي دهيم كه مي دانيم، ما مانند خودمان را بازسازي مي كنيم. گندم از گندم برويد، جو ز جو.

جان ماكسول

مدتهاست به اين امر پي برده ام كه آموزش دادن يك كار خوب به بيست نفر راحت تر از اين است كه خودم يكي از آن بيست نفر باشم كه مي بايست به دستورات خودم عمل كنم.

ديل كارنگي

اگر مادر نباشد، جسم انسان ساخته نمي شود و اگر كتاب نباشد، روح انسان پرورش نمي يابد.

پلوتارخ

به دنيا نيامدن بهتر از آموزش نيافتن و نادان ماندن است؛ زيرا جهالت، ريشه ي همه بدبختي ها است.

افلاطون

در طبيعت و اخلاق انسان هيچ ضعف و انحرافي نيست كه با آموزش مناسب درست نشود.

فرانسيس بيكن

هدف بزرگ آموزش و پرورش بايد تربيت قواي ذهني باشد نه انباشتن مغز با دانسته ها و اندوخته هاي ديگر.

تيرون ادواردز

وظيفه ي آموزش اين است كه ذهن هاي خالي را به ذهن هاي باز تبديل كند نه ذهن هاي پر.

مالكولم فوربس

میوه های افزایش دهنده هوش و حافظه

     

 

پرتقال:

اکسیر جوانی را در پرتقال پرتقال به سبب داشتن مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر، برای کودکان اشتهاآور بوده و باعث رشد و نمو آنان می شود و در فعالیت سوخت و ساز سلول های بدنشان موثر است. پرتقال سرشار از ویتامین C است. املاح آن از رقیق شدن خون جلوگیری می‌کند. برای آرامش اعصاب و تقویت ذهن موثر است. هم‌چنین ضد افسردگی و رنج روحی می‌باشد. مصرف پرتقال از خستگی فکری و جسمی جلوگیری می‌کند و باعث تقویت حافظه می‌گردد.

 

زردآلو:

زردآلو بهترین خوراک اعصاب است. توصیه می‌شود کسانی که اهل مطالعه و تفکر هستند از این میوه استفاده کنند. این میوه بیشتر از سایر میوه‌ها حاوی ویتامین A است و همین امر باعث تقویت بینایی چشم ها می‌شود. طول عمر سلول‌ها را زیاد کرده و توانایی فعالیت را افزایش می‌دهد؛ در نتیجه موجب افزایش طول عمر می‌گرد.

زردآلو برای ورزشکاران، اشخاص کم‌خون، افراد خسته و کسانی که از شدت کار فرسوده شده‌اند، زنان باردار و کسانی که دوره‌ی نقاهت را می‌گذرانند توصیه و تجویز می‌شود.

هم‌چنین این میوه به علت دارا بودن گروه ویتامین‌های B، برای درمان بیماری‌های عصبی و روحی و روانی، خمودگی، بی‌خوابی و خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است.

زردآلو آرام بخش اعصاب و نشاط انگیز است. زرد‌آلو اعصاب را تقویت می‌کند و برای کسانی که کار فکری انجام می‌‌دهند توصیه می‌گردد.

خرما:

خرما یکی از میوه‌هایی است که مقدار فسفر و کلسیم آن به مقدار فسفر و کلسیمی است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. فسفر خرما سلول‌های عصبی را سرزنده نگه می‌‌دارد، و این ماده‌ی حیاتی، درمان موثری برای تمام کمبودهای بدن و تقویت کننده‌ی اعمال فکری و مغز می‌باشد.

 

 

40  نکته از ریاضی چهارم

1 – پاره خط فقط یک نقطه ی وسط دارد .

2 – برای کشیدن یک خط راست کافی است 2 نقطه از آن را داشته باشیم .

3 – نیم خط قسمتی از خط راست است که ابتدای آن مشخص و لی انتهای آن مشخص نباشد . فقط از یک طرف ادامه پیدا کند .

4 – پاره خط قسمتی از خط راست است که ابتدا و انتهای آن مشخص باشد و ما نتوانیم آن را ادامه دهیم .

5 – هر زاویه از دو نیم خط تشکیل شده است .

6 – به نقطه ی مشترک دو نیم خط در زاویه راس زاویه می گویند .

7 – برای خواندن و نوشتن زاویه حرف راس زاویه را در وسط می نویسند .

8 – زاویه به زاویه ی راست یا قائمه ، تند و باز تقسیم می شود .

9 – برای اندازه گیری زاویه ی راست یا قائمه از وسیله ای به نام گونیا استفاده می شود .

10 – زاویه ی تند از زاویه ی راست کوچکتر است .

11 – زاویه ی باز از زاویه ی راست بزرگتر است .

12 – نیم ساز نیم خطی است که از راس زاویه می گذرد و زاویه را به دو قسمت مساوی تقسیم می کند .

13 – دو خط که زاویه ی بین آن ها راست باشد ، دو خط عمود برهم نامیده می شود .

14 – هر مثلثی که یکی از زاویه های آن قائمه باشد مثلث قائم الزاویه نامیده می شود.

15 – به بزرگترین ضلع مثلث قائم الزاویه وتر گویند .

16 – هر چهار ضلعی که فقط دو ضلع موازی داشته باشد ذوزنقه نامیده می شود .

17 – فاصله ی دو خط موازی برابر است با فاصله ی یک نقطه از یک خط تا خط دیگر .

18 – عبارت هایی که درستی تقسیم را نشان می دهد عبارت های تقسیم نامیده می شوند . ( امتحان تقسیم )

19 – در تقسیم همیشه باقی مانده کوچکتر از مقسوم علیه است . این عبارت دوم تقسیم است .

20 – عبارت اول تقسیم ( خارج قسمت ضربدر مقسوم علیه به اضافه ی باقی مانده ) مساوی است با مقسوم .

21 – واحد اندازه گیری مایعات لیتر است مثل بنزین – نفت .

22 – به مستطیلی که ضلع های آن هم اندازه باشند مربع می گوییم .

23 – به هر لوزی که زاویه های آن قائمه باشند مربع می گوییم .

24 – اندازه ی دور هر شکل محیط آن شکل نامیده می شود .

25 – محیط مربع مساوی است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 4

26 – محیط لوزی برابر است با اندازه ی یک ضلع ضربدر 4

27 – محیط مثلث متساوی الاضلاع برابر است با : اندازه ی یک ضلع ضربدر 3

28 – برای اندازه گیری محیط مستطیل یا متوازی الاضلاع : اندازه ی دو ضلع متوالی را جمع می کنیم و بعد حاصل را دو برابر می کنیم .

28 – اعدادی بر 2 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها زوج باشد یعنی 0 – 2 – 4 – 6 – یا 8 باشد .

29 – اعدادی بر 5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 یا 5 باشد .

30 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد .

31 – اعدادی هم بر 2 هم بر5 و هم بر 10بخش پذیرند که رقم یکان آن ها 0 باشد .

32 – برای نوشتن کسرهای مساوی صورت و مخرج را در یک عدد واحد مثل 2 ضرب می کنیم .

33 – در ساده کردن کسرها باید صورت و مخرج را به یک عدد مساوی تقسیم کنیم .

34 – از دو کسر که دارای مخرج های مساوی است آن کسری بزرگتر است که صورتش بیشتر باشد .

35 – از دوکسر که دارای صورت های مساوی هستند آن کسری بزرگتر است که مخرش کمتر باشد .

36 – کسرهایی که صورت و مخرج مساوی دارند مساوی هستند با 1 .

37 – مساحت هر مستطیل برابر است با حاصل ضرب طول در عرض

38 – مساحت مربع برابر است با حاصل ضرب اندازه ی یک ضلع در خودش .

39 – مساحت هر متوازی الاضلاع برابر است با حاصل ضرب قاعده در ارتفاع آن .

40 – مساحت هر مثلث برابر است با قاعده ضربدر ارتفاع تقسیم بر 2

احترام و نیكی به والدین در قرآن

در مورد احترام به پدر و مادر در آیات و روایات خیلی سفارش شده است ما در این‌جا فقط به بعضی نكات كه نشان‌دهنده اهمیت احسان به پدر و مادر است اشاره می‌كنیم: 1. نیكی به پدر و مادر در كنار توحید: «لا تَعْبُدُونَ إِلاَّ اللَّهَ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[1] «وَ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ لا تُشْرِكُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[2] «أَلاَّ تُشْرِكُوا بِهِ شَیْئاً وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[3] «وَ قَضى رَبُّكَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیَّاهُ وَ بِالْوالِدَیْنِ إِحْساناً»،[4] «یا بُنَیَّ لا تُشْرِكْ بِاللَّهِ إِنَّ الشِّرْكَ لَظُلْمٌ عَظِیمٌ وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ».[5] از این آیات معلوم می‌شود كه عقوق والدین بعد از شرك به خدا در شمار بزرگترین گناهان و یا خود این از بزرگترین آنها است و از آن طرف هم معلوم می‌شود كه واجب‌ترین واجب‌ها احسان به پدر و مادر است.[6] 2. احترام انبیاء نسبت به پدر و مادرشان: از بعضی آیات این درس مهم را از انبیاء می‌آموزیم خداوند در مورد یحیی ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: «وَ بَرًّا بِوالِدَیْهِ»[7] و در مورد عیسی می‌فرماید: «وَ بَرًّا بِوالِدَتِی وَ لَمْ یَجْعَلْنِی جَبَّاراً شَقِیًّا»[8] «خداوند مرا نسبت به مادرم نیكوكار قرار داده است و جبار و شقی قرار نداده است. در سال‌های آغاز بعثت پیامبر اسلام ـ صلّی الله علیه و آله ـ بود. روزی آن حضرت: فرشی پهن فرموده بود و روی آن نشسته بود كه در این موقع شوهر حلیمه به حضور آن حضرت آمد، پیامبر ـ صلّی الله علیه و آله ـ به یاد مهربانی‌های او، برخاست و او را احترام زیادی كرد و گوشه‌ای از فرش خود را گسترد و پدر رضاعی خود را روی آن نشاند طولی نكشید كه مادرش حلیمه وارد شد، حضرت گوشه دیگر فرش را برای او پهن كرد و او را روی آن نشانید و محبت فراوانی به مادر رضاعی خود كرد.[9] 3. سفارش به همه مردم نسبت به تمام پدران و مادران: در آیات به انسان‌ها سفارش شده است كه نسبت به پدر و مادر احترام و احسان كنند و نگفته است كه ای مسلمان‌ها به پدر و مادر خود احترام كنید «وَ وَصَّیْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَیْهِ حُسْناً».[10] و از طرف مادران و پدران هم احترام آنها اختصاصی به پدران و مادران مسلمان ندارد بلكه هر كس كه پدر و مادر است باید مورد احترام فرزندان قرار گیرد چون در آیات سخن از «والدین» است بدون هیچ قیدی به ایمان و اسلام. «وَ إِنْ جاهَداكَ عَلى أَنْ تُشْرِكَ بِی ما لَیْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ فَلا تُطِعْهُما وَ صاحِبْهُما فِی الدُّنْیا مَعْرُوفاً».[11] در این آیه با آن‌كه پدر و مادر كافر هستند و فرزند را دعوت به كفر می‌كنند خداوند فقط در این مورد اجازه عدم اطاعت داده است امّا با این حال می‌فرماید: ولو این‌كه آنها كافرند ولی با آنها در دنیا به طور شایسته‌ای رفتار كن. 4. سفارش به فرزندان شده نه والدین: در قرآن آیات زیادی تأكید بر رعایت حقوق پدر و مادر آمده است امّا به والدین نسبت به فرزندان سفارش كمتر می‌شود مگر در مورد نهی از كشتن فرزندان كه یك عادت شوم و زشت در عصر جاهلیت بود. این هم به خاطر آن است كه پدر و مادر به حكم عواطف نیرومندشان كمتر ممكن است فرزندان خود را فراموش كنند در حالی كه زیاد اتفاق می‌افتد كه فرزندان پدر و مادر خود را مخصوصاً در دوران پیری فراموش كنند.[12] 5. شكر والدین هم ردیف شكر خدا: «أَنِ اشْكُرْ لِی وَ لِوالِدَیْكَ»[13] (به او توصیه كردم) كه برای من و پدر و مادرش شكر به جا آور» همان طور كه ملاحظه می‌شود در این آیه خداوند و شكر والدین در یك ردیف قرار گرفته‌اند، لذا امام رضا ـ علیه السلام ـ می‌فرماید: خدا امر فرموده به شكرگذاری از خودش و برای والدین، پس اگر كسی والدین را شكر نكند خدا را هم نمی‌كند.[14] 6: تواضع و فروتنی نسبت به آنها آشكار باشد: در آیه «وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَهِ»[15] در رابطه با تواضع و فروتنی نسبت به پدر و مادر است. جناح به معنای پر و بال گستران است كه كنایه از مبالعه در تواضع و خضوع زیانی و عملی است مثل جوجه‌ای كه بال و پر خود را باز می‌كند تا مهر و محبت مادر را تحریك كند و او را به فراهم ساختن غذا وادار سازد از این‌كه در این آیه جناح مقید به «ذُل» شده استفاده می‌شود كه انسان باید در معاشرت و گفتگو با پدر و مادرش طوری رفتار كند كه پدر و مادر تواضع و خضوع او را احساس كنند و بفهمند كه او را در برابر آنها خوار می‌كند و نسبت به ایشان محبت و مهر دارد.[16] یكی از آثار مهم احترام و نیكی كردن به پدر و مادر: الف) غفران الهی: خداوند در سوره اسراء بعد از آنكه دستور می‌دهد كه نسبت به پدر و مادر نیكی و احترام و خضوع داشته باشید بعد از آن می‌فرماید: «ربكم اعلم بما فی نفوسكم ان تكونوا صالحین فانه كان للاوابین غفورا.»[17] «خدا به آنچه در دلهای شما است از خود شما آگاهتر است اگر همانا در دل اندیشه صلاح دارید خدا هركه را با نیت پاك به درگاه او تضرع و توبه كند البته خواهد بخشید.» و یكی از آثار بی‌حرمتی به پدر و مادر گرفتار شدن به عذاب الهی است: «والذی قال لوالدیه افٍ لكما اتعد اننی ان اخرج و قد خلت القرون من قبلی و هما یستغیثان الله ویلك ءامن ان وعدالله حق فیقول ما هذا الا ساطیر الاولین.»[18] این آیه در مورد فرزند بی ایمان و حق نشناسی است كه مورد عاق والدین واقع شده است و به پدر و مادر اف گفته و می‌گوید: «آیا به من وعده می‌دهید كه من در روز قیامت مبعوث می‌شوم در حالی كه قبل از من هم اقوامی بودند و مردند و هرگز مبعوث نشدند.» این پدر و مادر مؤمن در مقابل این فرزند تسلیم نمی‌شوند آنها فریاد می زنند و خدا را به یاری می‌طلبند كه وای بر تو ای فرزند ایمان بیاور كه وعده خدا حق است اما او همچنان لجاجت می‌كند و در مقابل پدر و مادر می‌گوید اینها چیزی جز افسانه‌های پیشین نیست. از این آیه معلوم می‌شود این فرزند كاملا به پدر و مادر بی احترامی كرده و به حرف پدر و مادر گوش نداده بلكه حتی آنها را مسخره هم كرده است سرانجام كار چنین افرادی را در آیه بعد روشن می‌كند و می‌فرماید: اولئك الذین حق علیهم القول فی امم قد خلت من قبلهم من الجن و الانس انهم كانو خاسرین.[19] آنها كسانی هستند كه عذاب الهی در باره آنها حتمی است و همراه با اقوام كافر از جن و انس كه قبلا از آنها بوده گرفتار مجازات دردناك می‌شوند و اهل دوزخ‌اند.[20]

ارزشـمـنـد تـریـن کـلـمـات زنـدگـی!...

سازنده ترین کلمه" گذشت" است... آن را تمرین کن. .پر معنی ترین کلمه" ما" است...آن را بکار ببند .عمیق ترین کلمه "عشق" است... به آن ارج بنه .بی رحم ترین کلمه" تنفر" است...از بین ببرش سرکش ترین کلمه" هوس" است...بآ آن بازی نکن خود خواهانه ترین کلمه" من" است...از ان حذر کن ناپایدارترین کلمه "خشم" است...ان را فرو ببر. بازدارترین کلمه "ترس"است...با آن مقابله کن. با نشاط ترین کلمه "کار"است... به آن بپرداز پوچ ترین کلمه "طمع"است... آن را بکش سازنده ترین کلمه "صبر"است... برای داشتنش دعا کن روشن ترین کلمه "امید" است... به آن امیدوار باش ضعیف ترین کلمه "حسرت"است... آن را نخور تواناترین کلمه "دانش"است... آن را فراگیر محکم ترین کلمه "پشتکار"است...آن را داشته باش سمی ترین کلمه "غرور"است... بشکنش سست ترین کلمه "شانس"است... به امید آن نباش. شایع ترین کلمه "شهرت"است... دنبالش نرو لطیف ترین کلمه "لبخند"است...آن را حفظ کن حسرت انگیز ترین کلمه "حسادت"است... از آن فاصله بگیر ضروری ترین کلمه "تفاهم"است... آن را ایجاد کن سالم ترین کلمه "سلامتی"است... به آن اهمیت بده. اصلی ترین کلمه "اطمینان"است... به آن اعتماد کن. .بی احساس ترین کلمه "بی تفاوتی"است... مراقب آن باش .دوستانه ترین کلمه "رفاقت"است... از آن سوءاستفاده نکن .زیباترین کلمه "راستی"است... با ان روراست باش .زشت ترین کلمه "دورویی"است... یک رنگ باش ویرانگرترین کلمه "تمسخر"است... دوست داری با تو چنین کنند؟ موقرترین کلمه "احترام"است... برایش ارزش قایل شو. آرام ترین کلمه "آرامش"است... به آن برس. .عاقلانه ترین کلمه "احتیاط"است... حواست را جمع کن دست و پاگیرترین کلمه "محدودیت"است... اجازه نده مانع پیشرفتت بشود. سخت ترین کلمه "غیرممکن"است... وجود ندارد. مخرب ترین کلمه "شتابزدگی"است...مواظب پلهای پشت سرت باش. .تاریک ترین کلمه "نادانی"است...آن را با نور علم روشن کن .کشنده ترین کلمه "اضطراب"است...آن را نادیده بگیر صبورترین کلمه "انتظار"است... منتظرش باش. بی ارزش ترین کلمه "انتقام"است... بگذاروبگذر. ارزشمندترین کلمه "بخشش"است... سعی خود را بکن. قشنگ ترین کلمه "خوشروئی"آست... راز زیبائی در آن نهفته است. تمیزترین کلمه "پاکیزگی"است... اصلا سخت نیست. .رساترین کلمه "وفاداری"است... سر عهدت بمان تنهاترین کلمه "گوشه گیری"است...بدان که همیشه جمع بهتر از فرد بوده. محرک ترین کلمه "هدفمندی"است... زندگی بدون هدف روی آب است. و هدفمندترین کلمه "موفقیت"است... پس پیش به سوی آن منبع : دست یاری نــکـتـه هـای تــربـیـتـی و مشاوره ای در برابر انتقادات : اگر نادرست بود، بی اعتنا باشیم. اگر غیر منصفانه بود، عصبانی نشویم. اگر از روی نادانی بود، لبخند بزنیم. اگر عادلانه بود،از آن درس بگیریم. نــکـتـه هـای تــربـیـتـی و مشاوره ایتــجــارب زنـــدگــی از(ز)ی زندگی می توان زندانی ساخت یا زیبایی ها را تفسیرکردویا می توان زهری را ساخت ویا زیستن را معنا کرد. از(ن)ی آن می توان ندامت را دید ویا ناامیدی را ازبین برد ویاندانستن را پیشه نمود ویا نهراسیدن را شعارکرد. از(د)ی آن می توان دیدی کرد و یا دل به دریا داد.ویا دیوانه وار زندگی کرد ویا دردمندی را ازدرد رهانید. از (گ)ی آن می توان گمراهی را رواج داد ویا گوهری را عیان کرد ویا گودالی را ایجاد کرد ویا گمراهی راهدایت داد. از(ی)آن می توان یاری رایاوری کرد ویا یارای یاران را گرفت ویا یادی از نیکان کرد ویا یمی برای برای ویرانی ایجادکرد. طرز برخورد با بچه‌های بهانه‌گیر تربیت کودکان کار دشواری است. پسر بچه‌ای را مجسم کنید که وسط یک فروشگاه شلوغ، شروع به پرخاشگری کرده و جسورانه با والدینش جر و بحث می‌کند. در چنین مواقعی، شاید والدینی هم که خیلی در مورد تربیت فرزندشان به خود اطمینان دارند، مایوس و دلسرد ‌شوند و دنبال روش و کلماتی مناسب بگردند تا کودک را آرام کنند. مطمئن باشید که با استفاده از برخی روش‌ها می‌توانید در شرایطی که فرزندتان این‌طور بدرفتاری می‌کند، خونسردی‌ خود را حفظ کنید و روش مناسبی در پیش بگیرید؛ به‌خصوص هنگامی که با مشکلات تربیتی زیر مواجه می‌شوید. بهانه‌گیری معمولا در بین خردسالان، به خصوص قبل از ‌اینکه بتوانند به خوبی صحبت کنند، رایج است. ‌این یکی از معدود راه‌هایی است که بچه‌ها توسط آن می‌توانند نارضایتی و خشم خود را از آنچه که نمی‌توانند به دست آورند، ابراز کنند. هر قدر هم که ‌این مسئله ناراحت‌کننده باشد، والدین باید بدانند که علت بهانه‌گیری کودکشان فقط دیدن عکس‌العمل از جانب آنها نیست (گرچه علت اصلی آن همین است) ولی حتی کودکان دبستانی هم وقتی که به مقصودشان نمی‌رسند، با بهانه‌گیری، احساسات درونی خود را آشکار می‌کنند و در نتیجه آرامش می‌یابند. لطفا کنار بیایید! 1- وقتی کودک خردسال شما شروع به بهانه‌گیری و نق‌نق کرد، از او بخواهید که به صورت‌های مختلف ابتدا درگوشی، بعد به آهستگی و سپس خیلی بلند و... چیزی را که می‌گوید، تکرار کند. ‌این روش، درست مثل یک بازی، توجه او را جلب کرده و بهانه‌گیری را فراموش خواهد کرد. 2- در مورد کودک دبستانی خود می‌توانید از چند روش کلی استفاده کنید. به محض‌ اینکه شروع به بهانه‌گیری کرد، حرف او را قطع کنید و به آرامی بگویید: «داری نق نق و بهانه‌گیری می‌کنی و من گوش نمی‌کنم، پس بهتر است که با صدای شمرده صحبت کنی.» 3- اگر باز هم ادامه داد، دوباره درخواست خود را تکرار کنید. اگر طریقه گفتار خود را تغییر داد، با بیان جمله‌ای او را تشویق کنید. می‌توانید بگویید: «وقتی بدون نق نق کردن می‌گویی که چه می‌خواهی، بیشتر دوستت خواهم داشت.» 4- اگر در چنین مواقعی عصبانی می‌شوید، هیجان صدای خود را فرو ببرید و فراموش کنید که چه قدر دلتان می‌خواهد فریاد بزنید. 5- به خاطر بسپارید که با مهار عکس‌العمل خود می‌توانید ارتباط بهتری با فرزندتان برقرار کنید. بعد به او بگویید که می‌دانید دلیل ناراحتی‌ او چیست و از‌این طریق با او به توافق برسید. به‌عنوان مثال فرض کنید چون به فرزندتان اجازه نداده‌اید که قبل از ناهار شیرینی بخورد، ناراحت شده است پس شیرینی را در جایی قرار دهید که بتواند آن را ببیند و به او قول دهید که بعد از خوردن غذا به او شیرینی می‌دهید. هنگامی که فرزندتان واضح و محکم صحبت می‌کند، گوش دهید و او راتحسین‌ کنید. با‌ این عمل، به او یاد می‌دهید که اگر بدون بهانه‌گیری چیزی بخواهد، زودتر آن را به دست خواهد آورد. وقتی بهانه‌جویی به پرخاشگری می‌کشد. بهانه‌جویی گاهی به پرخاشگری منجر می‌شود، به این سبب که والدین احساس می‌کنند روی رفتار کودک خود و شرایط موجود، کنترل ندارند. خوشبختانه کج‌خلقی‌های کودکان با رسیدن به سن مدرسه کاهش می‌یابد؛ زیرا می‌توانند راه‌حل‌های بهتری در مواجهه با شکست و ناکامی پیدا کنند. 1- روش موثر برای از بین بردن پرخاشگری ناشی از بهانه‌جویی‌های پاسخ داده نشده یا رفع نشده، این است که آن را از ابتدا مهار کنید. 2- وقتی که در مقابل پرخاشگری کودک خود با خشم و عصبانیت عکس‌العمل نشان دهید، به‌طور غیرمستقیم به او می‌آموزید که عصبانیت وسیله کارسازی برای دست یافتن به اهداف است. در عوض می‌توانید بگویید: «وقتی از گریه کردن دست برداشتی، در مورد آن با هم صحبت می‌کنیم و راه‌حلی پیدا می‌کنیم و به اتاق دیگری بروید.» 3- اگر فرزند شما خیلی کوچک است و نمی‌توانید او را تنها بگذارید، پیش او بمانید. اگر به طرف شما آمد، او را بغل کنید ولی تا وقتی که آرام نشده، چیزی را که می‌خواهد به او ندهید. 4- خودتان را به کار دیگری مشغول کنید. مثلا مطالعه کنید. با ‌این کار به او می‌فهمانید که تا آرام نشود، نمی‌تواند توجه شما را جلب کند. اغلب پرخاشگری‌های بچه‌ها، اگر مخاطب مورد نظر حضور نداشته باشد، زودتر متوقف می‌شود. 5- در صورتی که کودک شما در یک مکان عمومی شروع به بدخلقی و پرخاشگری کرد، بدون توجه به نگاه‌های مردم، او را به گوشه‌ای خلوت ببرید و منتظر شوید تا آرام شود. به او بگویید: «‌اینجا پیش تو می‌مانم تا وقتی که آرام شوی و با هم صحبت کنیم.» اگر بعد از سه یا چهار دقیقه باز هم به فریاد و گریه خود ادامه داد، او را بردارید و از آن مکان خارج شوید. 6- البته از یاد نبرید که بهانه‌جویی همیشه به پرخاشگری‌ منجر نمی‌شود و در واقع کودکان به علل مختلفی ‌این کار را انجام می‌دهند. • هنگامی که کودک شما چیزی می‌خواهد ولی نمی‌تواند آن را به ‌دست آورد. • وقتی یادگیری انجام کاری برایش دشوار باشد. • وقتی که خسته شده باشد. پس با اجتناب از عواملی که ممکن است به بهانه‌گیری و در نهایت پرخاشگری منجر شود، می‌توانید از وقوع تنش جلوگیری کنید. 7- اگر می‌بینید کودک خردسالتان می‌خواهد پازلی را که خواهر بزرگ‌ترش انجام می‌دهد بازی کند، یا او را در‌ این بازی با خواهرش همراه کنید یا ‌اینکه توجه‌اش را به بازی دیگری که بیشتر مناسب سن‌ او باشد، جلب کنید. 8- از کودک خود انتظاری بیش از آنچه که از عهده‌اش برمی‌آید، نداشته باشید. خردسالان به ‌این دلیل که قدرت تحمل زیادی ندارند، نمی‌توانند خود را برای مدت طولانی سرگرم کنند؛ بنابراین کودک خردسال خود را در ساعات شلوغ روز و در صف‌های طولانی به خرید یا به بانک نبرید و اگر باید او را به جایی ببرید که می‌دانید معطل می‌شوید، برای سرگرمی او اسباب بازی و خوراکی همراه ببرید. منبع: سایت تبیان :: موضوعات مرتبط: عمومی، والدین و کودکان، نکته های زندگی،روانشناسی،موفقیت، حکایت ها و مطالب جالب و خواندنی :: برچسب‌ها: طرز برخورد با بچه ها, بهانه گیر, بچه های بهانه گیر, طرز برخورد با بچه های بهانه گیر, تربیت کودکان ن : محمود شوکتی رودی ت : پنجشنبه 1391/02/07 11 نظر

ایده های آماده سازی کودک برای ورود به کلاس اول دبستان

کودک شما هفت ساله است .مي‌تواند به خوبي حدود نيم ساعت تمرکز کند، مي‌تواند برخي مسائل را کاملاً توضيح دهد. به آساني و بدون اضطراب مدتي از شما دور باشد. با کودکان ديگر گروه‌هاي کوچک تشکيل مي‌دهد و مدّتها با آنها سرگرم مي‌شود. لباسش را مي‌تواند بپوشد و بهتنهايي به دستشويي مي‌رود و نظافت مي‌کند.مفاهيمي ‌مثل بالا، پايين، عقب جلو و رنگ‌ها را به خوبي مي‌داند. اسم و فاميل خود را مي‌داند و مي‌تواند تا 10 بشمارد. او آماده است که به کلاس اول برود و شما شادي‌اي داريد در عمق وجود تان ..امّا اين شادي با اضطرابي سخت همراه است .با اضطرابي که نمي‌توانيد آن را ناديده بگيريد. از اطرافيان مي‌شنويد که پايه ي اوّل، پايه ي سختي است ...به دنبال بهترين مدرسه، بهترين معلّم و بهترين‌ها براي فرزندتان هستيد.براي کم کردن اين اضطراب و هم چنين براي آسان تر کردن و هموار کردن راهتان بايد دست به کار شويد...همين الان آغاز کنيد...کارهايتان را مرتّب کنيد و بچّه ها را حاضر کنيد....توصيه‌هايي براي آماده سازي کودکان براي ورود به کلاس اوّل ،شايد بتواند چراغ راه پرفراز و نشيب تان باشد.

پرورش مهارت هاي عمومي:

اجازه گرفتن،سلام کردن  و با نوبت صحبت کردن را در منزل تمرين کنيد.

به کودک اين اطمينان را بدهيد که اگر در مدرسه مشکلي داشت، مي‌تواند خيلي آسان آن مشکل را با معلّم يا مدير مدرسه در ميان بگذارید

 

در برابر انتقادات :

اگر نادرست بود، بی اعتنا باشیم.

اگر غیر منصفانه بود، عصبانی نشویم.

اگر از روی نادانی بود، لبخند بزنیم.

اگر عادلانه بود،از آن درس بگیریم.

 


حمد و سپاس بیکران خداوند سبحان را که بار دیگر بر ما منت نهاد تا با همکاری و همیاری شما اولیای گرامی، همکاران محترم و دانش آموزان عزیز در مجموعه ای تحت عنوان کودکستان و دبستان غیر دولتی کوثر یک سال تحصیلی دیگر را نیز با موفقیت های چشمگیری پشت سر نهاده و کارنامه ای درخشان از فعالیت های آموزشی، علمی، فرهنگی، پرورشی و تربیتی درسالتحصیلی 93-92 داشته باشیم

در سال مهر 1381 تاسیس گردیده و در این مدت به عنوان بزرگترین افتخار خود، تعلیم و تربیت فرزندانی را بر عهده دارد که بی شک در آینده جزء افتخار آفرینان و آینده سازان جامعه ی ایرانی خواهند بود. موفقیت های چشمگیر سال گذشته، مرهون راهنمایی ها و تلاش های بی وقفه ی معلمین و مربیان دلسوز مدرسه، همکاری و حمایت جدی اولیای دانش آموزان دلسوزو تلاشهای دانش آموزان و اعضای انجمن واولیاء بوده است

در سال تحصیلی پیش رو نیز امید براین داریم تا شاهد گسترش همکاری و همیاری شما اولیای محترم، همکاران گرامی و تمامی شهروندان در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی مدرسه باشیم و از خداوند منان خواستاریم تا ما را در این ماموریت خطیر یاری نماید
خدایا چنان کن سر انجام کار                 تو خشنود باشی ما رستگار
والسلام و بادعای خیر
مهدی قربانی
موسس مجتمع آموزشی غیر دولتی کوثر بهار 


               سرويس  و ارائه پيك كوثر در سال تحصيلي جديد94-93 و طرح سه مرحله شدن سرويس

                       1-سرويس اول كودكستان 2- سرويس دوم فقط دخترانه 3- سرويس سوم فقط پسرانه

                       

 

09183183200-09189009197


 

  

پیام مدیریت

با سلام و عرض تبریک راه اندازي سايت کودکستان و دبستان  غیرانتفاعی کوثرما اولیای مدرسه با مهیا نمودن شرایط لازم برای سلامت جسمی روانی- شکوفایی استعداد ها و مهارت ها و راهنمایی نوجوانان برای دستیابی به بهترین ها، سعی خواهیم داشت تا با امکانات موجود بیشترین پیشرفت علمی و اخلاقی را برای فرزندانمان فراهم سازیم. نردبان کمال را با هم به پا می داریم و استوار بر شانه هایمان نگاه خواهیم داشت تا عزیزانمان را به خورشید معرفت راهنما باشیم. پدر و مادر عزیز یاری شما در این راه. سرعت ما را خواهد افزود                                      

تو ای دانش آموزان عزیزتر از گل: تو نیز از همین امروز تلاش کن تا همتی عالی و گفتاری راستین عملی زیبا، و اندیشه های والا داشته باشی                                                                             .

باتشكر                  مديريت کوثر- قربانی

چگونه دانش آموزان را به یادگیری تشویق کنیم؟ تشویق دانش آموزان به فراگیری و رسیدن آن ها به سطوح بالاتر چالشی برای بسیاری از معلمان تبدیل شده است. درواقع هدف معلمانی که آموختن را تشویق می کنند، تربیت افرادی است که بهتر تحصیل کنند و برای آینده آماده شوند. برای تشویق یک دانش آموز برای یادگیری، معلمان باید وقت اضافه صرف کنند و هر دو(دانش آموز و معلم) در داخل و خارج از کلاس تلاش کنند. در ادامه به نحوه تشویق دانش آموزان برای یادگیری می پردازیم. دستورالعمل ها: گام اول: انتظارات معلمان، دانش آموزان را برای رسیدن به موفقیت تحت فشار قرار می دهد. آن چه که از دانش آموزان انتظار دارید در ابتدای سال به آن ها بگویید. اهدافتان را از طریق نوشتن و آویختن در کلاس به آن ها اعلام کنید. گام دوم: روش های آموزشی خود را زمان به زمان تغییر دهید. دانش آموزان بهترین پاسخ را به یک طیف گسترده ای از روش های تدریس از خود نشان می دهند. تغییر روشی که شما ارائه می دهید سخنرانی، نمایش ها، یادگیری مشارکتی و یادگیری اکتشافی است. این کمک می کند تا علاقه و توجه دانش آموزان در طول کلاس حفظ شود. گام سوم: ازعلاقه شخصی دانش آموزان برای توضیح یک ایده استفاده کنید. به دانش آموزان توجه کنید و در مورد موضوعاتی که آن ها را تحریک می کند یادداشت بردارید. فعالیت هایی را طرح ریزی کنید که اهداف تدریس شما را با علاقه مندی های آن ها ( دانش آموزان ) مرتبط سازد. گام چهارم: به دانش آموزان یاد دهید تا برای کارهای کلاس و زندگی خصوصیشان هدفی تنظیم کنند. این مهارت به آن ها درکلاس و در مدرسه و در آینده شغلی شان کمک می کند. دانش آموزانی که دارای هدف خوب، تنظیم زمان مهارت های توسعه عالی، مدیریت و مهارت های سازمانی دارند. گام پنجم: آن چه که دانش آموزان در حال حاضر باید در مورد موضوع بدانند ارزیابی کنید. قبل از شروع آموزش در مورد یک موضوع، جلسه را با یک پرسش و پاسخ در مورد موضوع شروع کنید. آن چه که شما از جلسه کلاس فهمیدید برای تعیین نقطه شروع کلاس به کار ببندید. در حال آموزش، به دانش آموزانتان نگاه کنید اگر آن ها بی حوصله بودند یا اشتباه داشتند سؤالاتی را برای سنجش از آن ها بپرسید. اگر آن ها سؤالات را فهمیده بودند، پرسش های مشکل و پیچیده را برای دانش آموزانی که موضوع را درک نکرده اند، مرور کنید. گام ششم: تکالیف کلاسی و آزمون ها را در یک شیوه به موقع درجه بندی کنید. به دانش آموزان فرصت تلاش بیشتری بدهید، تا آن ها به مرور مقالات و نوشته ها و تصحیح اشتباهات خود قبل از آزمون اصلی بپردازند. به دانش آموزانی که خوب کار کردند تبریک بگویید و آن هائی که در حد استانداردها نبودند تشویق کنید. تکالیف کلاسی دانش آموزان را مورد انتقاد و نکوهش قرار ندهید.

آموزش آسان خواندن نماز شب را میخواستم یاد بگیرم و چه ساعاتی میشود خواند؟

پاسخ

نماز شب مجموعا یازده ركعت است كه هشت ركعت آن به عنوان « نافله ی شب » و بصورت چهار نماز دو ركعتی (مانند نماز صبح) خوانده می شود و دو ركعت دیگر معمولی( مانند نماز صبح) به عنوان« نماز شفع » و یك ركعت هم به عنوان «نماز وتر» خوانده می شود (حمد و سوره و قنوت بعد رکوع و دو سجده و بعد تشهد و سلام). از مستحبات نماز وتر این است كه برای قنوت دست چپ را بالا بیاورد و قنوت آن را طولانی كند و هفتاد بار استغفار (استغفر الله ربی و اتوب الیه)وقت نماز شب از نیمه شب( دوازده ساعت بعد از اذان ظهر) تا طلوع فجر(اذان صبح) است و افضل آن وقت سحر است یعنی ثلث آخر شب ( اگر مجموع زمان از اذان مغرب تا اذان صبح را سه قسمت کنیم قسمت سوم سحر است) و هر چه به طلوع فجر(اذان صبح) نزدیك تر شود فضیلت آن بیشتر است . موفق باشید

نوگلان شمارا با استفاده از معلمین و کارکنان مجرب آموزش میدهیم

مجتمع آموزشی غیر انتفاعی کوثر از طریق مصاحبه در دوره کودکستان و ابتدایی تعداد محدود ثبنانم می نماید

کم جمعیت بودن کلاسها- دارای سرویس رفت و برگشت اختصاصی - آموزش حفظ جزء 30 قرآن توسط استاد حافظ کل قرآن - برگزاری آزمون های اینترنتی -برگزاری اردوهای مذهبی تفریحی و علمی - پیگیری امور آموزشی و پرورشی توسط پشتیبان مجتمع - ارائه پیک کوثر ماهیانه - برگزاری آزمونهای آزمایشی تیز هوشان - و هزاران برنامه های متنوع آموزشی و تربیتی

3 قطعه عکس 4*3 با لباس فرم

فتوکپی کارت واکسن

کپی کارت ملی و شناسنامه والدین

انجام مراحل ثبت نام

3 قطعه عکس 4*3 با لباس فرم

فتوکپی کارت واکسن

کپی کارت ملی و شناسنامه والدین

انجام مراحل ثبت نام

دفترچه سلامت

اصل و کپی شناسنامه

انجام مراحل ثبت نام

3 قطعه عکس 4*3 جدید با لباس فرم

ارائه کارنامه قبولی پایه قبل و پرونده تحصیلی

 

حدود انتظارات درمدرسه هوشمند

  • تقويت مهارت و توانمندي هاي كار با رايانه و اينترنت
              تقويت مهارت هاي زبان انگليسي خصوصا درك مطلب
              همراهي با معلمان در خصوص استفاده از محتوي الكترونيكي براي تعميق ياد گيري
              اهتمام به تقويت قوه ي خلاقيت , تفكر,  حل مسئله و همچنين اشتياق به فعاليت هاي گروهي
              اهتمام به ياد گيري تجربي و گروهي در راستاي تعميق مطالب درسي
              اختصاص وقت مناسب براي به.........

برنامه های هفته معلم توسط مدیر مجتمع اعلام گردید

1- جشن روز معلم همراه با والدین دانش آموزان

2- تقدیر از معلمان

3- برگزاری مسابقات انشاء نویسی

4- حضور در گلزار شهدا

5- تقدیر از همکاران پیشکسوت و بازنشسته

6- پیاده روی همکاران همرا ه دانش آموزان

7- برگزاری جشن تولد

8- اهداء کارت هدیه به همکاران موفق

9- اعزام همکاران به اردو

10 -  به روز رسانی مطالب سایت

براساس تصمیم ستاد ایاب و ذهاب مجتمع سرویس آموزشگاه سه مرحله ای می شود

1 - سرویس اول پیش دبستانی ها ( فقط کودکستان )

2- سرویس دوم ابتدایی دخترانه

3- سرویس سوم ابتدایی پسرانه

هر مرحله در ساعت های مختلف بدون معطلی

 

آدرس : همدان، شهرستان بهار، خیابان نهالستان email : kosarbahar1100@gmail .com
تلفن : --6070-8070- 08134501100
آدرس رايانامه : school kosarbahar ir
شماره اختصاصی پيامک : 09182004591