(اذا رأيتُم الرَّبيعَ فَاكثروا ذكر النُّشو)

يا مقلب القلوب و الابصار يا مدبراليل و النهار

يا محول الحول و الاحوال حول حالنا الي احسن الحال

حلول سال نو و بهار پرطراوت را كه نشانه قدرت لايزال الهي و تجديد حيات طبيعت مي باشد

رابه تمامي عزيزان معاونين سخت كوش همكاران گرامي دانش آموزان و خانواده هاي آنها وتمامي پرسنل كوثر

تبريك و تهنيت عرض نموده و سالي سرشار از بركت و معنويت

را ازدرگاه خداوند متعال و سبحان براي شماعزيزان مسئلت مينماييم

 قرباني -مدير مجتمع

 

قابل توجه اولياء محترم ؛

ضمن تشكر از توجه شما به امور جاري مدرسه و استقبال از دريافت نظرات شما خواهشمند است با توجه به اينكه بعضي از اولياء گرامي پيام هايي براي مدرسه در وب سايت قرار مي دهند جهت پيگيري بهتر و سهولت در پاسخگويي به نكات زير توجه نماييد :

1 . در صورتي كه نياز به پيگيري فردي و شخصي دارد نام يا ايميل خود را ذكر فرماييد تا بتوان آن موضوع را پيگيري كرد .

2 . در صورتيكه موضوع عام است و مربوط به مجموعه مدرسه مي باشد لطفا آن را بصورت كامل مطرح فرماييد كه قابل پيگيري باشد .

 

با سلام بزودي خانواده هاي موفق اعلام خواهد شد

جشن ستارگان به منظور تقدير از دانش آموزان برتر روز سه شنبه برگزار شد

خانواده هاي موفق در جشن ستارگان تقدير شد

دانش آموز افتخاري پايه ششم بنام علي روحي درخواست عضويت در گروهاي سايت

مدرسه شد

 
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف
جشن تکلیف

 

  • طبق سنوات قبل جشن پدر بزرگ و مادر بزرگ با حضور دانش آموزان و پدر و مادر بزرگها برگزار خواهد شد
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر در بهمن ماه برگزار خواهد ش
  • جشن ستارگان به منظور تجلیل از دانش آموزان موفق درسی و اخلاقی در بهمن ماه برگزار خواهد شد
  • جشن تجلیل از خانواده های موفق برگزار خواهد شد
  • مدیر آموزشگاه از نوآموزان و دانش آموزان بخاظر حضور گسترده خود در آزمون انلاین تشکر کرد
  • مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان در معیت معاون و کارشناسان از آموزشگاه بازدید بعمل آوردند
  • سومین جلسه شورای آموزگاران با محوریت بررسی مسایل آموزشی دانش آموزان برگزار شد
  • در ایام محرم و صفر زیارت عاشورا با حضور کلیه مربیان و دانش آموزان برگزار گردید
  • کلیه دانش آموزان در معیت معاون پرورشی و مربیان از نمایشگاه کتاب کانون بازدید کردند
  • دومین جلسه والدین با پرسش و پاسخ برگزار گردید
  •  

     

  • جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور در مجتمع غیرانتفاعی کوثر با شرکت دانش آموزان برگزارگردید
  • جشن قرآن در پایه اول با برنامه های متنوع مجتمع آموزشی کوثر برگزار گردید
  • دومین جلسه شورای آموزگاران با دستور کار بررسی آموزشی آموزشگاه بر گزار گردید
  • انتخابات انجمن اولیاء و مربیان در دومرحله دخترانه و پسرانه با حضور گسترده والدین برگزار گردید
  • ارزشیابی ورودی به منظور ارزیابی دانش آموزان در کلیه پایه ها برگزارشد
  • قسط بندی شهریه توسط معاونت مالی واداری برای متقاضیان با صدور دفترچه به اتمام رسید
  • سازماندهی پیش دبستانی روستا و شهر تابع مجتمع آموزشی کوثر انجام گردید
  • برنامه اجرایی نماز جماعت به اطلاع دانش آموزان و والدین رسانده شد
  • بزودي آگهي استخدام در مجتمع آموزشي كوثر اعلام خواهد شد 

    آگهي ثبت نام در كودكستان 4 و 5 ساله جهت سالتحصيلي آينده اعلام خواهد شد

    آگهي ثبت نام در پايه اول با اولويت نوآموزان كودكستان خود مركز اعلام خواهد شد

     

     

     

     

       

    همكارگرامي سركار خانم سماواتي

    از تلاش شما در خصوص آموزش پايه اول سپاسگزاريم

    مدير آموزشگاه

    یلدا
    یلدا
    یلدا
    یلدا
    یلدا
    یلدا
    یلدا
    یلدا
    یلدا
    یلدا

     

    بنام خدا

    با عرض سلام و ادب و تقدیر و تشکر از تلاش خستگی ناپذیر همکاران آموزشی دبستان پسرانه کوثر و تقدیر و تشکر ویژه از معاونین محترم ونیروی خدماتی و تقدیر و سپاس از تلاشهای دانش آموزان و همکاری خوب والدین بزرگوار آنها امیدواریم کلیه دانش آموزان در سکوی برتر تمام مراحل زندگی بایستند.

    با احترام مهدی قربانی خدمتگزار کوچک شما

       

    همكارگرامي سركار خانم قرباني

    از تلاش شما در خصوص آموزش پايه اول سپاسگزاريم

    مدير آموزشگاه

       


     

    نام خدا

    با عرض سلام و ادب و تقدیر و تشکر از تلاش خستگی ناپذیر همکاران آموزشی کوئکستان ودبستان پسرانه کوثر و تقدیر و تشکر ویژه از معاونین محترم ونیروی خدماتی و تقدیر و سپاس از تلاشهای دانش آموزان و همکاری خوب والدین بزرگوار آنها و تشکر وقدردانی از همکارمان در کودکستان امیدواریم کلیه دانش آموزان و نوآموزان کودکستان در سکوی برتر تمام مراحل زندگی بایستند.

    با احترام مهدی قربانی خدمتگزار کوچک شما

    نام خدا

    با عرض سلام و ادب و تقدیر و تشکر از تلاش خستگی ناپذیر همکاران آموزشی کوئکستان ودبستان پسرانه کوثر و تقدیر و تشکر ویژه از معاونین محترم ونیروی خدماتی و تقدیر و سپاس از تلاشهای دانش آموزان و همکاری خوب والدین بزرگوار آنها و تشکر وقدردانی از همکارمان در کودکستان امیدواریم کلیه دانش آموزان و نوآموزان کودکستان در سکوی برتر تمام مراحل زندگی بایستند.

    با احترام مهدی قربانی خدمتگزار کوچک شما

    نام خدا

    با عرض سلام و ادب و تقدیر و تشکر از تلاش خستگی ناپذیر همکاران آموزشی کوئکستان ودبستان پسرانه کوثر و تقدیر و تشکر ویژه از معاونین محترم ونیروی خدماتی و تقدیر و سپاس از تلاشهای دانش آموزان و همکاری خوب والدین بزرگوار آنها و تشکر وقدردانی از همکارمان در کودکستان امیدواریم کلیه دانش آموزان و نوآموزان کودکستان در سکوی برتر تمام مراحل زندگی بایستند.

    با احترام مهدی قربانی خدمتگزار کوچک شما

     

    نام خدا

    با عرض سلام و ادب و تقدیر و تشکر از تلاش خستگی ناپذیر همکاران آموزشی کوئکستان ودبستان پسرانه کوثر و تقدیر و تشکر ویژه از معاونین محترم ونیروی خدماتی و تقدیر و سپاس از تلاشهای دانش آموزان و همکاری خوب والدین بزرگوار آنها و تشکر وقدردانی از همکارمان در کودکستان امیدواریم کلیه دانش آموزان و نوآموزان کودکستان در سکوی برتر تمام مراحل زندگی بایستند.

    با احترام مهدی قربانی خدمتگزار کوچک شما

              

    نام خدا

    با عرض سلام و ادب و تقدیر و تشکر از تلاش خستگی ناپذیر همکاران آموزشی کوئکستان ودبستان پسرانه کوثر و تقدیر و تشکر ویژه از معاونین محترم ونیروی خدماتی و تقدیر و سپاس از تلاشهای دانش آموزان و همکاری خوب والدین بزرگوار آنها و تشکر وقدردانی از همکارمان در کودکستان امیدواریم کلیه دانش آموزان و نوآموزان کودکستان در سکوی برتر تمام مراحل زندگی بایستند.

    با احترام مهدی قربانی خدمتگزار کوچک شما

    نفر سوم یاشار آقابابایی

    بنام خدا

    با عرض سلام و ادب و تقدیر و تشکر از تلاش خستگی ناپذیر همکاران آموزشی دبستان پسرانه کوثر و تقدیر و تشکر ویژه از معاونین محترم ونیروی خدماتی و تقدیر و سپاس از تلاشهای دانش آموزان و همکاری خوب والدین بزرگوار آنها امیدواریم کلیه دانش آموزان در سکوی برتر تمام مراحل زندگی بایستند.

    با احترام مهدی قربانی خدمتگزار کوچک شما

    موزه

    ازمون ورودی
    بسته حمایتی
    جلسه
    جلسه

     

     

     

     

     

     

    خواهران گرامي مبصري و مولايي

    از زحمات شما در اجراي مراسم جشن سپاسگزاريم

                                                            مديريت آموزشگاه                                                                               

                       

     

    جشن ستارگان نفرات ممتاز

    جشن ستارگان پیش دبستانی

    جشن خانوادههای موفق

    جشن تقدیر از خانواده های موفق

    نمونه قدر دانی

    سرود خوانی با متن تقدیر از پدر و مادر

     
     

                                                           


                  

    سرويس  و ارائه پيك كوثر در سال تحصيلي جديد94-93 و طرح سه مرحله شدن سرويس

                           1-سرويس اول كودكستان 2- سرويس دوم فقط دخترانه 3- سرويس سوم فقط پسرانه

     

    (فرم نماز و مسواك اسفند ماه دخترانه)لطفا جهت دريافت فرم عكس را كليك كنيد 

    (فرم نماز و مسواك اسفند ماه پسرانه)لطفا جهت دريافت فرم عكس را كليك كنيد 

    ویژگیهای شخصیت خلاق

      هر چند خلاقیت یک توانایی همگانی است و همه ی انسان ها کمابیش از آن برخوردارند، اما افراد ی که خلاقیت بالایی دارند و به عنوان افرادی خلاق شناخته می شوند، دارای خصوصیات شخصیتی و رفتاری ویژه ای هستند که به وسیله ی این خصوصیات می توان آن ها را از سایر افرادی که از خلاقیت کم تری برخوردار هستند ، تشخیص داد. فایده ی اصلی آشنایی با ویژگی های افراد خلاق این است که می توانیداز آن ها به عنوان الگوهای رفتاری برای ایجاد و پرورش رفتارهای خلاقانه در کودکان استفاده کنید . در این قسمت با مهمترین و بارزترین این ویزگی ها آشنا می شوید:

    _ استقلال_ ریسک پذیری_  کنجکاوی_ علاقه به کارهای پیچیده_ تحمل ابهام

    _ انعطاف پذیری_ شوخ طبعی_ اعتمادبه نفس بالا_ ابتکار_ پشتکار_ تخیل قوی

    _ حساسیت وتوجه_ زیبایی دوستی_ تردید

    دانش آموزخلاق رابشناسید

     

      هرچندبسیاری ازویژگیهای کلی افرادخلاق که درقسمت قبل معرفی گردیدکمابیش شامل دانش آموزان خلاق نیزمیگردد،اماازآنجاکه تاکیداصلی این کتاب ،پرورش خلاقیت دانش آموزان خلاق که معمولا درمحیط مدرسه وکلاس درس مشاهده میشود،دربخشی مجزابرشمرده شود.درهمین موردسه دلیل دیگر نیزوجودداردکه این ضرورت راتاکیدکند:

    1: محیط مدرسه وکلاس به خودی خودرفتارهای ویژه ای رادردانش آموزان خلاق ایجادمیکندکه ممکن است دانش آموزان هارا درمحیط منزل یامحیط های دیگرنمایان سازدویابه گونه ای متفاوت نشان دهد.

    2: بسیاری ازرفتارهای دانش آموزان خلاق،خاص محیط تحصیلی آن هاست وازلحاظ نوع وشدت با خصوصیات سایرافرادخلاق متفاوت است

    3: آشنایی باخصوصیات بارزدانش آموزان خلاق به معلم امکان میدهدتاآن هارابهتربشناسدوبه برنامه ریزی درجهت تقویت،پرورش،تغییرواصلاح مواردلازم بپردازد.

     

     

    به طورکلی دانش آموزخلاق غالبا ازطریق خصوصیات ورفتارهای زیرقابل شناسایی است:

     1:  ایده ها ونظرات خودرابدون ترس در کلاس مطرح می کند.

     2: معمولا برای مسائل راه حل ها و پاسخ هایی متفاوت از سایر دانش آموزان ارائه می کند.

     3:  به فعالیت های هنری علاقه زیادی داردودراین زمینه دارای تجربه ومهارت است.

      4: غالباً ایده ها و راه حل های بیش تری نسبت به سایر هم کلاسی های خود پیش نهاد می کند.

    5 :  معمولاً قادر است با طنز پردازی ها و شوخی های جالب دیگران را بخنداند.

     6: تمایل زیادی به تغییر نظرات معلم و یا مطالب کتاب دارد.

     7: در کلاس اغلب سوالاتی غیر عادی و گاه عجیب و غریب می پرسد.

     8: علاقه ی زیادی به نقاشی و ترسیم افکار و ایده های خود دارد.

     9: انتقادگر است و هر نظر یا عقیده ای را به راحتی نمی پذیرد .

     10:گاهی به خاطر بیان نظرات و ایده های عجیب و غریبش در نظر دانش آموزان دیگر فردی غیر عادی

         جلوه می کند.                                    

    11: از قوه ی تخیل خوبی برخوردار است.

    12: معمولاً در کلاس با آب و تاب صحبت می کند و سعی می کند ایده هایش را با جزئیات کامل شرح

         دهد.

    13: داری ابتکار است و غالباً ایده ها و پاسخ های منحصر به فرد ارائه می کند.

    14: حساس ، باریک بین و نکته سنج است .

    15: بسیار فعال است و غالباً در آن واحد چند طرح و ایده در زمینه های مختلف را در سر می پروراند.

    16: به تجربه و آزمایش علاقه ی فراوانی دارد.

    17: در نفوذ و تأثیر گذاری بر دوستان خود از توانایی زیادی برخوردار است.

    18: آمادگی طرد شدن و عدم تأیید از طریق دیگران را داراست.

    19: به مطالعه ی موضوعات متنوع و گوناگون علاقه مند است و زمان قابل توجهی را به این امر

       اختصاص می دهد.

    20: از اطلاعات عمومی زیادی برخوردار است و سعی می کند که از آن ها استفاده ی عملی و

         کاربردی کند.

    موانع خلاقیت در محیط مدرسه

     

    1. تأکید زیاد بر نمره ی دانش آموز به عنوان ملاک خوب بودن
    2. روش های تدریس سنتی و مبتنی بر معلم محوری
    3. عدم شناخت معلم نسبت به خلاقیت
    4. فقدان حداقل امکانات لازم برای انجام فعالیت های خلاق دانش آموزان
    5. اهداف و محتوای کتاب های درسی
    6. عدم توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان
    7. عدم پذیرش ایده های جدید
    8. ارایه ی تکالیف درسی زیاد به دانش آموزان .
    9. استهزا و تمسخر به خاطر ایده یا نظر اشتباه  

     

    دانش آموز خلاق :به خانم معلم گفتم که نقاشی خواب دیشب خودم راکشیده ام. اما او هم مثل بقیه بچه ها مرا مسخره کرد ؛ من هم آن را پاره کردم و به جای آن یک خانه و یک درخت کشیدم

    موانع خلاقیت در محیط خانواده

    1. تأکید بیش از حد والدین بر هوش و حافظه ی کودک
    2. ایجاد رقابت میان کودکان
    3. تأکید افراطی بر جنسیت کودک
    4. قرار دادن قوانین خشک و دست وپاگیر
    5. عدم آشنایی والدین با مفهوم واقعی خلاقیت
    6. انتقاد مکرر از رفتارهای کودک
    7. بیهوده شمردن تخیلات کودک
    8. عدم شناسایی علائق درونی کودک
    9. عدم وجود حس شوخ  طبعی در محیط منزل

    10.تحمیل نقش بزرگ سال به کودک.

    به تخیل کودکان خود پروبال بدهید ؛ آن وقت از پروازبلند آن ها شگفت زده خواهید شد

     

    اصول پرورش خلاقیت در کلاس درس

      عوامل ، اصول و روش های زیادی وجود دارد که می تواند مستقیماً کیفیت آموزش های معلم را بهبود بخشیده و بازدهی فعالیت های یاددهی _ یادگیری را در زمینه ی خلاقیت افزایش دهد. در این قسمت مهم ترین اصول و روش هایی که در این مورد وجود دارد و می تواند در فرایند رشد خلاقیت نقش تسهیل کننده و تسریع کننده داشته باشد ، بیان می گردد:

    1: دانش آموزان خود را به تناسب رفتارها ، فعالیت ها و دستاوردهای خلاق آن ها مورد تشویق قرار دهید.

    2: به دانش آموزان خود بیاموزید که نسبت به ایده ها و افکار خود حساس باشند و آن ها را یادداشت کنند.

    3: به عنوان معلم شخصاً به فعالیت های خلاق علاقه نشان دهید و با دانش آموزان خود در انجام تمرینات خلاقیت مشارکت نمایید.

    4: در مورد ماهیت خلاقیت و مفاهیم آن ، به دانش آموزان اطلاعات لازم را بدهید.

    5: در کلاس خود تا حد امکان از وسایل و روش های آموزشی دیداری _ شنیداری استفاده کنید.

    6: برای تخیلات و افکار نو دانش آموزان ارزش و احترامی ویژه قائل باشید.

    7: در کلاس خود فضایی برای ابراز شوخ طبعی پدید آورید و این حس را در خود و دانش آموزان خود فعال نگاه دارید.

    8: به دانش آموزان بیاموزید که افکار و رفتارهای خود را بیش از حد مورد قضاوت و ارزش یابی قرار ندهند.

    9: با دانش آموزان خود از روش پرسش و پاسخ استفاده کنید و آن ها را به پرسیدن سوالاتشان ترغیب نمایید.

    10: آن ها را عادت دهید که برای حل مسایل ، همواره راه های متعددی را جست و جو کنند.

    11: تفاوت های فردی میان دانش آموزان را در نظر داشته باشید و به فردیت هر یک از آن ها احترام بگذارید.

    برخی از ویژگی های معلم علاقه مند به خلاقیت که داشتن آن ها به بازدهی بیش تر کلاس و تدریس او می انجامد :

    1: فردی انتقاد پذیر باشد .

    2: تحمل عقاید نو دانش آموزان را داشته باشد .

    3: از صبر و تحمل بالایی برخوردار باشد.

    4: به تفاوت های فردی و منحصر به فرد بودن تک تک دانش آموزان اعتقاد داشته باشد.

    5: از انگیزه ای قوی برخوردار باشد.

    6: پذیرایی ایده ها و نظرات غیر عادی دانش آموزان خود باشد .

    7: دوست دار هنر وزیبایی شناسی باشد.

    8: تا حد امکان به دانش آموزان خود آزادی عمل بدهد.

    9: در چند زمینه ی مختلف معلومات و مهارت داشته باشد.

    10: برای هر دانش آموز احترامی ویژه قائل باشد.

    11: خیال پردازی دانش آموزان را تشویق کند.

    12: در مواقع لزوم بتواند کودکانه بیندیشد و کودکانه عمل کند.

    13: به دانش آموزان خود اجازه دهد که گاهی اشتباه کنند!

    معلم دوست دار خلاقیت:احساس می کنم اگر به دانش آموزانم اجازه ی اشتباه کردن را بدهم ،

                                    بزرگ ترین چیزها را به آن آموخته ام

     

     

    در يادآوري خاطرات كودكي ” مدرسه “ عنوان بهترين مكان را به خود اختصاص مي دهد. آنجا كه براي اولين بار روي تخته آن كلمات مقدس ” آب و عشق“ را تماشا كرديم. آنجا كه بهترين دوستان دوران زندگي جايشان را در قلبمان باز مي كنند. وقتي از ميدان امام، خيابان زيباي نهالستان را پشت سر مي گذاريم وارد مدرسه کوثر “ نمايان مي شود
    مدرسه کوثر“ با وسعت 587 متر مربع و زير بناي 600 متر مربع شامل 2 طبقه مي باشد. كه شامل11 كلاس درس و 2 اتاق ديگر مانند - اتاق مدیر مجتمع و اتاق معاون).
    حياط دبستان 250 متر مربع همراه با بوفه و اتاق آبدارخانه است. در ساختمان مدرسه كليه مسائل ايمني رعايت شده است..

    آزمايشگاه مدرسه شامل چندين كمد مربوط به نگه داري لوازم و وسايل آزمايشگاهي مي باشد. دماسنج ماكزيمم و مي نيمم، وكيت كامل رياضي دوره ابتدايي و ... از جمله وسايلي است كه در آزمايشگاه جهت آموزش عملي دروس مورد استفاده قرار مي گيرد.
    نمازخانه دبستان با وسعت 60 متر مربع در طبقه هم کف واقع شده است. كه جهت برگزاري نمازهاي روزانه ظهر و عصر و اجراي مراسم ها و جشن ها و اجتماعات گوناگون از آن استفاده مي گردد..
    موسس ” مدرسه کوثر “ عبارتند از:
    مهدی قربانی کارشناس ارشد مدیریت آموزش

    بيش از 26 سال است كه فعاليت چشمگيري در آموزش و پرورش دارند.ايشان 22 سال مدیریت آموزشگاهها را در سابقه خود دارد اكنون هم حدود 13 سال است درسمت مديريت دبستان کوثر مشغول به كار مي باشندودرمسير شكوفايي و پويايي مدرسه حركت مي كند

    نیازمند رئیس که نیازمند یک مدیر است که بتواند نظم و انسجامی زنده و پویا بین اجزاء و بخش های مختلف مدرسه برقرار کند . شناخت دقیق نیازها و برنامه ریزی مدبرانه برای همه ی بخش ها در واقع نرم افزار فکری مناسب برای ایجاد محیطی فعال ، پرنشاط و پیشرو در مدرسه فراهم می کند . که همه ی توانمندی ها و ظرفیت های مدرسه را در راستای اهداف عالی آموزش و پرورش جهت خواهد داد 

    مدیریت دبستان ;کوثر با تاکید بر شناخت دقیق نیازها و با بهره گیری از کلیه ی امکانات و ظرفیت ها راهبرد اساسی خود را « کیفیت بخشی به آموزش » در کنار ارتقای برنامه های پرورشی و مهارت های زندگی تعریف نموده و در جهت عملیاتی نمودن این اهداف همه ی تلاش و مساعی خود را به کار گرفته است . ایجاد تحولات اساسی در بهره ی فناوری مدرسه از طریق توسعه ی سایت تخصصی رایانه مجهز به کلیه ی امکانات سمعی بصری ، تجهیز و برنامه ریزی دقیق با نیروی متخصص ، ایجاد کتا بخانه ی تخصصی والدین ، پالایش و تقویت منابع انسانی ، و توسعه و ساماندهی فضاهای فیزیکی مدرسه و تخصصی نمودن کلیه ی ارکان و اجزای آموزش از جمله اقداماتی است که در این راستا صورت گرفته است.امید است با انگیزه ی قوی و چشمگیری که در منابع انسانی مدرسه ایجاد شده است در کنار مشارکت موثر اولیاء و دانش آموزان سریعتر از پیش مسیر پویایی و بالندگی را طی کنیم

    مهدی قربانی - مدیرکودکستان و دبستان کوثر


    تنها روزنه ی امید است که هیچگاه بسته نمی شود،
    تنها کسی است که با دهان بسته هم می توان صدایش کرد،
    با پای شکسته هم می توان سراغش رفت،
    تنها خریداری ست که اجناس شکسته را بهتر برمی دارد،
    تنها کسی است که وقتی همه رفتند می ماند،
    وقتی همه پشت کردند آغوش می گشاید،
    وقتی همه تنهایت گذاشتند محرمت می شود،
    تنها سلطانی است که دلش با بخشیدن آرام می گیرد نه با سرزنش و تنبیه کردن

     

    سیزده سال پيش زماني كه مدرسه کوثر شروع به فعاليت نمود، فقط يك برگ كاغذ بود كه به منظور ايجاد هماهنگي، بين خانه و مدرسه رد و بدل مي‌شد. كم، كم مردم نيازهاي آموزشي و تربيتي فرزندان خود را در آن منعكس نمودند و از طرف مقابل كارشناسان، قلم‌هايشان را به دست گرفتند و پاسخ‌هاي مناسبي را براي آن رقم زدند. نمي‌دانيم چه شد؟ هر چه بود اين تعامل نرم خودانگيخته در مسير رشد افتاد، زمان را در نورديد و به تدريج برگ‌ها و برگ‌هايي به آن اضافه شد، آنچه را كه والدين و مربيان در رابطه با دانش‌آموزان مي‌خواستند به يكديگر پيوند زد و كم، كم حلقه گمشده آنها پيدا شد. آري! معجزه عشق بود! كه توانست حاصل اين تلاش صادقانه را به صورت يك كار حرفه‌اي به دوستداران تربيت در سراسر ايران هديه نمايد. يادمان نرفته است، اكنون آنچه پيش روي شماست همان يك برگ كاغذ سیزده سال قبل است كه در بيشتر از شصت صفحه، پنجاه و هشت فصل را پشت! يادمان نرفته است كه نيل به اين توفيق را مديون شما والدين و مربيان گرانقدر هستيم

    آئین نامه انضباطی مدرسه


    1. حضور به موقع در مدرسه و پرهیز از تأخیر ورود و خروج زودهنگام .
      2. پرهیز از غیبت غیر موجه ، غیبت های ضروری ، در همان روز به اطلاع مدرسه رسانده شود و در صورت بیماری ارائه گواهی پزشک به مدرسه لازم است تشخیص موجه یا غیر موجه بودن غیبت به عهده مدرسه می باشد .

      3. داشتن برخورد و رفتار خوب و منطقی نسبت به دیگران
       
      4. حضور در مراسم صبحگاهی و برنامه های پرورشی مدرسه لازم و ضروری می باشد .
       
      5. شب ها زود خوابیدن حداکثر ساعت 9 و صبح ها زود بیدار شدن .
       
      6. همراه داشتن وسایل لازم (تکلیف ، دفتر ، کتاب ، لوازم التحریر لازم و .)
      7. همراه نداشتن وسایل غیر ضروری مانند (لوازم تحریر تجملی و تژئینی ، وسایل گران قیمت وزیور آلات
        ... ) 
      8. پوشیدن لباس فرم مدرسه ، و در زنگ های ورزش ، پوشیدن لباس ورزشی ضروری است .
       
      9. موهای سر بایستی کوتاه ، ساده و بدون مدل و از زدن هرگونه ماده اضافی مانند ژل گیره های تزئینی و .... پرهیز شود .
       
      10. همراه نداشتن هر گونه وسیله غیر ضروری و غیر درسی (مانند موبایل ،
      cd ، گیم برد ، psp و ... ) 
      11. پرهیز از استفاده لوازم تحریر و وسایل تجملی ، تزئینی و گران قیمت مانند تراش رومیزی ، جامدادی فلزی و وسایل فانتزی . (وسایل و لوازم فانتزی تزئینی در صورتیکه از بانک جایزه مدرسه دریافت شده باشند می بایستی در منزل استفاده شوند )
      12. عدم استفاده از دفاتر تحریر متفرقه
       
      13. پرهیز از دویدن های نابجا در زنگ های تفریح که می تواند برای خود دانش آموز و یا دیگران خطر آفرین باشد .
      14. رعایت بهداشت فردی (همراه داشتن لیوان ، دستمال ، شستن دستها با صابون و ... )
      15. رعایت بهداشت محیط (تمیز نگهداشتن میز و نیمکت ، آشغال نریختن و ...)
      16. پاکیزگی و آراستگی ظاهر ، مانند تمیز بودن کفش ، لباس ، دست و صورت و ...
       
      17. تمیز و مرتب بودن کیف ، وسایل اضافه از داخل کیف و هر روز خارج شود و وسایل لازم درون کیف گذاشته شود .
       
      18. تمیز و مرتب بودن جا مدادی ، مدادها برچسب نام داشته و تراشیده شده باشند 2 یا 3 مداد سیاه به همراه داشته باشد و از تراش مخزن دار استفاده نمایند . ضمناً جامدادی فلزی نباشد .
       
      19. تکالیف منزل می بایستی با دقت کامل توسط دانش آموز انجام شده و همراه خود به مدرسه بیاورند .
       
      20. جا نگذاشتن وسایل در مدرسه مانند کاپشن ، لوازم تحریر و ... حتماً قبل از رفتن به خانه جامیز و وسایل خود را کنترل نمایید .
       
      21. دفتر روزنگار را همه روزه همراه داشته باشید ، به طور مرتب و دقیق تکالیف را در آن یادداشت کنید و به والدین خود نشان داده و امضاء بگیرید .
       
      22. مسئولیت حفظ و نگهداری لوازم شخصی دانش آموزان بر عهده خود ایشان می باشد ، دقت کنیم وسایل ما گم یا خراب نشود .
       
      23. پرهیز از هرگونه خرید و فروش در مدرسه
       
      24. به وسایل دیگران کاری نداشته باشید و در صورتیکه چیزی پیدا کردید آنرا به صاحبش برسانید تا خوشحال شود و یا آن را در محل وسایل پیدا شده قرار دهید در صورتیکه وسایل برچسب نام داشته باشند هیچ چیز در مدرسه گم نخواهد شد .
       
      25. در صورتیکه دانش آموزی با شما برخورد و رفتار نابجایی داشت ، اولاً با او صحبت کنید و کار اشتباهش را تذکر دهید و با او با آرامش و منطقی برخورد کنید ، ثانیاً کار غلط او را یاد نگیرید و به کار نبرید . ثالثاً در صورتیکه به رفتار غلط خود ادامه داد و اصلاح نشد و مجدداً شما را اذیت کرد ، به مسئولین مدرسه اطلاع دهید . بنابراین اگر کسی شما را زد او را نزنید ، اگر حرف بد زد به او حرف بد نزنید و ...
       
      26. انتظار مدرسه از دانش آموزان عزیز ، سعی و تلاش مناسب و همراهی با برنامه های پرورش و آموزشی مدرسه که تماماً برای موفقیت و سربلندی آنها در نظر گرفته شده است .

     

    انتظار از والدین گرامی


    1. بر اعمال و رفتار فرزند خود در منزل نظارت و کنترل داشته باشند و مسائل اخلاقی و تربیتی را در فرزند خود کاملاً مد نظر قرار دهند .

      2. بر انجام تکلیف و فعالیت درسی فرزند خود نظارت و کنترل داشته باشند .
       
      3. فرزند عزیز خود را با داشتن وسایل کامل (دفتر و کتاب ، پلی کپی و لوازم تحریر و ... ) به مدرسه بفرستید .
       
      4. حتماً فرزندمان با لباس فرم تمیز و مرتب به مدرسه بیاید .
       
      5. با استفاده از ساعت ملاقات هفتگی معلم از فعالیت فرزندمان در مدرسه آگاه شویم .
    2. دفتر روزنگار فرزندمان را هر روز کنترل و امضاء نماییم .
      7. با شرکت در جلسات عمومی کلاس و مدرسه در جریان فعالیت کار مدرسه و فرزندمان قرار گیریم .

      8. برخورد حمایتی و تحکیمی نسبت به آموزگار کلاس و مدرسه داشته باشیم مدرسه نیز متقابلاً تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات احتمالی خواهد نمود .
       
      9. فرزندمان را به داشتن روحیه ای آرام ، با گذشت نسبت به دوستان ، پاسخ بدی ها را با خوبی دادن و ... هدایت و راهنمایی نماییم .
       
      10. فرزندمان را به تلاش درسی مطلوب و کسب علم و دانش ترغیب و تشویق نمائیم .
       
      11. هنگام مراجعه به مدرسه رعایت شئونات اسلامی را نمائیم .
       
      ضمناً ، از پارک اتومبیل خود در مقابل پل همسایگان مدرسه حتی برای لحظات کوتاه جداً خودداری فرمایید .

    آزمونهای ماهانه

    به منظور ارزیابی فعالیت کلاس و دانش آموزان ، ماهانه بصورت سرزده، آزمون ماهانه توسط مدیر آموزشگاه برگزار می گردد . کارنامه و اوراق این آزمونها به دانش آموزان تحویل داده می شود .

     

    کلاس های تقویتی و جبرانی 

     فعالیت کلاس یک فرایند عمومی و جاری می باشد که ممکن است دانش آموزی به هر دلیل (مانند بیماری ، غیبت و ... ) از این روند جا مانده و دچار ضعف و اشکال درسی شود . اگر این اشکال جزئی باشد آموزگار کلاس با اختصاص وقت خود در زنگ های تفریح ، آن را بر طرف خواهد کرد اما اگر ضعف و اشکال درسی دانش آموز زیاد باشد دانش آموز به مرور وضعیت بدتری پیدا خواهد کرد و به مجهولات آن اضافه می شود و به نوعی مانع فعالیت کلاس خواهد بود . در این حالت بایستی خارج از ساعت کار مدرسه ، برای وی کلاس تقویتی و جبرانی ترتیب داد . این کلاس بنا به توصیه و صلاحدید آموزگار کلاس و والدین دانش آموز برای دروس مختلف مانند ریاضی ، فارسی ، علوم و ... در نظر گرفته خواهد شد . ضمناً این کلاس هزینه مجزا خواهد داشت که می بایستی والدین گرامی آن را بپردازند . مدرسه تلاش و برنامه ریزی می نماید که تمامی دانش آموزان از وضعیت خوب تحصیلی برخوردار شوند .

    تکالیف منزل 

     یکی از مباحث مطرح در آموزش و پرورش ، تکلیف منزل یا مشق شب می باشد که بعضاً مورد افراط یا تفریط قرار می گیرد به نحوی که بعضی از مدارس آنرا به طور کامل حذف می نمایند و شعار ظاهراً مطلوب " کیف در مدرسه " را می دهند و بعضی دیگر با تعیین تکلیف سنگین قصد دارند بچه ها را باسواد تر و پربارتر نمایند . در حالی که حالت اول باعث ضعف جبران ناپذیر ( با توجه به حجم زیاد مطالب کتب درسی ) و حالت دوم باعث افسردگی و دلزدگی دانش آموزان از درس و مدرسه می گردد .
    این مدرسه حالت متعادل را در نظر گرفته و با رعایت کمیت و کیفیت مناسب،با اهداف زیر برای دانش آموزان خود تکلیف منزل پیش بینی می نماید
     
    1- استفاده از فضای آرام منزل ، تفکر نمودن و عمق بخشیدن به آموخته های خود.
    2- تمرین برنامه ریزی برای انجام امور شخصی .
    3- عادت به انجام کارهای درسی به طور مستقل و مطالعه مستمر .
     
    مسلماً علاقمند هستیم بعد از تکمیل تکلیف مدرسه ، مدتی از وقت روزانه فرزندانمان به بازی ، تفریح ، سرگرمی و ... ، که از ضروریات زندگی آنهاست ، سپری شود .

    مسابقات ورزشی 

    در طول سال تحصیلی در سطح مدرسه ، مسابقات ورزشی در شاخه های شطرنج ، هفت سنگ، والیبال ،  بازیهای دبستانی و ... برگزار می شود که نفرات برتر در این بازیها شناسایی شده و به عنوان تیم منتخب مدرسه جهت مسابقات در سطح منطقه و با مدارس دیگر ، معرفی می شوند .

     

    طبق سنوات قبل جشن پدر بزرگ و مادر بزرگ با حضور دانش آموزان و پدر و مادر بزرگها برگزار خواهد شد . این مطلب را مدیر آموزشگاه در جلسه هماهنگی معاونین و والدین بیان نمودند . قربانی در ادامه گفتند هدف از برگزاری این مراسم تکریم این گنجینه های خانواده ها بوده است . این مراسم با حضور عمو حمید و چند برنامه های متنوع در بهمن ماه برگزار خواهد شد
    جشن تکلیف دانش آموزان دختر در بهمن ماه برگزار خواهد شد این مطلب را مدیر مجتمع در جلسه هماهنگی والدین دانش آموزان دختر بیان نمودند قربانی افزودند این مراسم بصورت متمرکز در بهمن ماه باحضور دانش آموزان شهر بهار برگزار خواهد شد
    جشن ستارگان به منظور تجلیل از دانش آموزان موفق درسی و اخلاقی در بهمن ماه برگزار خواهد شد این مطلب را مدیر آموزشگاه در جلسه شورای آموزگاران بیان نمودند قربانی افزود به منظور تشویق و ترغیب دانش آموزان این جشن با برنامه متنوع و شاد با حضور والدین و دانش آموزان برگزار خواهد شد
    جشن تجلیل از خانواده های موفق برگزار خواهد شد این مطلب را مدیر آموزشگاه در جلسه والدین بیان نمودند مدیر آموزشگاه افزود از خانواده هایی که بشترین همکاری را در زمینه های مختلف با آموزشگاه داشته اند تقدیر خواهند شد

    مدیر آموزشگاه از والدین بخصوص نوآموزان پیش دبستانی و دانش آموزان ابتدایی بخاظر حضور گسترده خود در آزمون آنلاین تقدیر و تشکر کرد
    مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان در معیت معاون و کارشناسان از آموزشگاه بازدید بعمل آوردند
    سومین جلسه شورای آموزگاران با محوریت بررسی مسایل آموزشی دانش آموزان برگزار شد
    در ایام محرم و صفر زیارت عاشورا با حضور کلیه مربیان و دانش آموزان برگزار گردید
    کلیه دانش آموزان در معیت معاون پرورشی و مربیان از نمایشگاه کتاب کانون بازدید کردند
    مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در آموزشگاه کوثر برگزار گردید
    دومین جلسه والدین با پرسش و پاسخ برگزار گردید
    برگزاری مراسم های مدهبی در دهه اول عاشورا در آموزشگاه کوثر
    توزیع شیر همزمان در سراسر کشور در آموزشگاه انجام شد
    جشن قرآن پایه اول در آموزشگاه با حضور دانش آموزان برگزار گردید
                   

    09189141665-09189009197


     

      

     

    آدرس : همدان، شهرستان بهار، خیابان نهالستان email : kosarbahar1100@gmail .com
    تلفن : --6070-8070- 08134501100
    دورنگار : 08134500087
    خط پيامک : 09389160011
    رايانامه : school@kosarbahar.ir